Wednesday 2 April 2008

Alcoolul ăsta, prietenul cel mai bun al britanicului? (6) [This alcohol, a Brit’s best friend ?]

O mică dovadă că avertismentele privind situaţiile de viol la întâlnire (date rape), atât de mediatizate în UK în ultimii ani (vezi aici, aici, aici sau aici) sunt aproape precum… o materie de studiu pe aici.

Din câte se vede, anunţul Poliţiei din Sussex are tot atâta vizibilitate precum cel legat de un program doctoral privind genomul uman, nu-i aşa? În orice caz, bănuiala mea este că afişul este pus mai mult pentru un presupus efect preventiv.

Nu prea cred că această universitate, cu 70 la sută studente (atrase de facultăţile umaniste) să aibă nefericite performanţe în acest domeniu, comparabile celora ce au dus faima geneticienilor de aici.

Singurul lucru care mi se pare incorect la acest anunţ este că îşi are centrul de greutate focalizat pe cei care ar putea deveni infractori.

Nu sunt de acord nici cu cei care cred că fapta ar trebui dezincriminată complet, însă parcă s-ar cuveni îndreptată avertizarea şi către cine bea într-atâta, încât să nu mai ştie dacă şi-a dat acordul sau nu. De altfel, nici nu este de mirare că doar într-unul din 13 cazuri de date rape se ajunge la o condamnare penală…

[Pentru toate episoadele din această serie şi toate postările de pe acest blog mergi la/For all the episodes of this series, and all the posts on this blog go to: Contents/Cuprins]

3 comments:

Anonymous said...

Spune-ne ceva si despre situatia drogurilor in UK, cat este ea de grava fata de alcoolism, de ex.
Am inteles ca zilele astea guvernul vrea sa re-clasifice Marijuana ca drog periculos, dupa ce cabinetul Blair il declasase de la ceteg B la C (ca antidepresivele sau steroizii). S-a agravat in ultima vreme problema?

Anonymous said...

da, ar fi interesant sa ne spui care este situatia drogurilor in MAarea Britanie, sau cum e fenomenul prin campus, pe strada sau in cluburi:-)
interesant de stiut este si cum e cu alcoolul la locul de munca...
Gabi

MunteanUK said...

@ ipo & Gabi

de s-ar fi intamplat sa am ce scrie si despre alte droguri decat alcoolul in UK, fiti siguri ca v-as fi raspuns din vreme!

dar, ori ca nu s-a nimerit, ori ca am fost eu excesiv de 'cuminte' si nu am colindat prin zonele riscante, n-as avea de scrie pe aceasta tema.

in orice caz, nicaieri prin zonele 'curatele' ale Londrei, pe unde am umblat eu, nu am simtit miros de 'iarba', nici n-am fost asaltat de dealeri (mai ceva decat cersetorii) precum la Lisabona.

si acolo ma refer tot la parti foarte centrale, pline de turisti, ale orasului.

*** *** ***

referitor la ideea cu care mi-am incheiat postarea de fata, am dat peste un articol care arata ca nici macar unul din 13, ci unul din 14 este rata cazurilor de viol solutionate cu o condamnare:

http://www.dailymail.co.uk/news/article-1191938/Conviction-lottery-fails-rape-victims-Just-14-attackers-guilty.html