Tuesday 7 December 2010

Din raidurile mele prin inima Scoţiei (18) [From my forays into Scotland's heartland]

Oare s-ar găsi cerşetori care să aibă de lucru’ într-un oraş de oameni zgârciţi, după cum spun bancurile (dezminţite anterior pe acest blog!) că ar fi scoţienii?
.

Şi n-ar trebui cei (presupuşi a fi) cei mai zgârciţi dintre zgârciţi să se afle chiar în capitala ţării, la Edinburgh? Mă întrebam şi eu...

.

...observând mai mulţi cerşetori la Edinburgh decât în alte părţi din UK, cam la egalitate cu oraşele (Rennes, Lille) din nord-vestul Franţei, pe unde am mai umblat.

.

Totuşi, erau incomparabili mai puţini faţă de Bruxelles, oraşul care, pe lângă titlul de capitală a UE’, l-ar merita şi pe acela de capitală a cerşetorimii europene’.
.

Ceea ce mi-a părut interesant la cerşetorii din Scoţia – mă refer la ce am constatat în 2008 şi 2009, înaintea extinderii crizei economice! – era aerul lor mai aparte.

.

Nu păreau nici profesionişti, ca cei de la Bruxelles, nici cu adevărat săraci – precum sunt destui în România. Parcă cerşitul ar fi fost doar un hobby.

.

[Pentru toate episoadele din această serie şi toate postările de pe acest blog mergi la/For all the episodes of this series, and all the posts on this blog go to: Contents/Cuprins]

3 comments:

Mihai said...

Par oarecum interesanti acesti cersetori. Cine stie care or fi cauzele ce i-au determinat sa duca un astfel de trai. Dupa cum spui, se pare ca nici saracia extrema si nici lenea vicleana nu sunt printre acestea.

Atunci ce o fi oare ?

Cel din poza 2 imi aduce aminte de calugarii budisti cersetori.

Faptul ca au si cate un caine dupa ei face imaginea inca si mai induiosatoare.

MunteanUK said...

intr-adevar, niste poze (nu ca m-as lauda, eu fiind autorul :-) si o categorie de 'cersetori' care sa ne puna pe ganduri...

mult mai 'aranjati' decat vagabonzii (negresit insotiti de un catel) din NV Frantei si de la Bruxelles, dar totusi fara a dea impresia ca sunt 'profesionisti'.

***

de luat in seama observatia ta legata de poza nr 2, dar nu cred ca era ceva cu 'conotatii religioase'.

de acord ca nu putea fi vorba de 'saracie extrema', dar nu inteleg de ce am exclude 'lenea vicleana' ...?!?!?!...

Mihai said...

Nu spun ca acesti oameni nu or fi legati si de patima trandaviei (pe care o vad dealtfel la lucru si in ceea ce ma priveste). Totusi, lipsa lor de profesionalism (amanunt oferit de tine) m-a facut sa-i vad mai degraba naivi decat vicleni.