Sunday 20 February 2011

Chestii d-astea, numai la britanici (28) [Things like these, only at the Brits]

Eu unul n-am mai văzut aşa ceva decât în UK, ba şi pe unde am umblat în acestă ţară nu am remarcat decât în Brighton – un fast food vegetarian.

Despre care zice netu’ că oferă un meniu foarte generos, dacă avem în vedere oferta vegetariană destul de limitată, în general, chiar şi în restaurante mai fiţoase.

Meniul include salate de tot felul, hamburgeri vegetarieni, cu sau fără brânză (nu ştiu dacă autentică sau de soia), falafel, ba încă şi hot dogs vegetarieni, supă, ciuperci, inele de ceapă, spanac, plăcintă de casă vegetariană.

Apar însă şi dubioasele, adică puţin sănătoasele oferte de... cartofi prăjiţi. Dar dacă păcătuieşti împotriva propriului corp, te poţi amăgi că îţi speli păcatele cu achiziţionarea unor produse Fairtrade (ceai tipic britanic şi cafea).

Spre dezamăgirea cititorilor mei, e cazul să admit că n-am gustat astfel de produse, însă nu descurajat de opinia că “nu sunt neapărat rapide sau ieftine, dar îşi merită banii”. Că doar nici la Starbucks, nici în Eurostar nu găsisem nimic ‘vegetarian şi ieftin’.

Şi nici din vreo alergie la numele Red Veg – de ce red/roşu şi nu altfel, de ce nu altă culoare?! Cu toate că nu-mi pot ascunde bănuiala că patronii ar putea avea legături cu comuniştii din UK.

Evident că, după politic incorecta mea opinie, toţi aceşti ‘roşii’, ecologişti, stângişti, politic-(hiper)corecţi cam intră în aceeaşi oală :-(

Dar nu am nici o explicaţie de natură financiară, nici una ideologică. Pur şi simplu, mi-a scăpat din vedere şi am uitat să gust aşa ceva, deşi aş fi fost foarte interesat.

Aşadar, cu părere de rău, nici nu pot preciza dacă Red Veg ofertă variante bune ca mâncare de post, nici dacă este ceva care merită încercat sau nu merită încercat în UK.

[Pentru toate episoadele din această serie şi toate postările de pe acest blog mergi la/For all the episodes of this series, and all the posts on this blog go to: Contents/Cuprins]

No comments: