Monday 20 June 2011

[EN] Worth trying in the UK / [RO] Merită încercat în UK (19)


[EN] No visit to London would be complete without entering a big High Street toystore, whether for shopping, amusement or photoholic purposes :-)

[RO] Nicio vizită la Londra n-ar fi  completă fără să intri într-un mare magazin de jucării de pe o arteră comercială, fie pentru cumpărături, amuzament sau scopuri fotoholice  :-)

[EN] Although one of my childhood’s beliefs was that best toys are to be found in Germany (I haven’t checked this hypothesis yet!), many British toy stores are realms of fairy tales.

[RO] Deşi una dintre credinţele copilăriei mele era că cele mai bune jucării se găsesc în Germania (n-am verificat încă această ipoteză!), multe magazine de jucării britanice sunt tărâme de basm.

[EN] Children, collectors of all ages, and ageless gadget fans can find many of their dreams come true in these ‘consumerist temples’.

[RO] Copiii, colecţionarii de toate vârstele şi fanii fără vârstă ai gadgeturilor pot să îşi vadă multe vise îndeplinite în aceste ‘temple ale consumismului’.

[EN] The only thing to beware of are not pickpockets (I assume they exist, but haven’t encountered any) but… high prices.

[RO] Singurul lucru faţă de care să fii în gardă nu sunt hoţii de buzunare (presupun că există, dar n-am întâlnit vreunul), ci... preţurile mari.

[For all the episodes of this series, and all the posts on this blog go to/Pentru toate episoadele din această serie şi toate postările de pe acest blog mergi la: Contents/Cuprins]

6 comments:

Mihai said...

Am avut ocazia sa vizitez un astfel de magazin de jucarii in Birmingham. Impresia a fost una foarte puternica. Eram de-a dreptul fascinat de oferta extrem de variata.

Foarte atras am fost de jucariile legate de al doilea razboi mondial. Erau acolo toate modelele de tancuri germane, rusesti, britanice si americane. La fel si pentru avioane.

Piesa de rezistenta era un orasel in miniatura prin mijlocul caruia circula un trenulet electric. Atat orasul cat si imprejurimile erau foarte frumos realizate si aveau o doza mare de realism. O pajiste cu un pumn de copacei, un rau ce traversa pajistea si pe deasupra caruia era construit un pod, pe care circula trenuletul: de-a dreptul incantator.

Cu siguranta mi-as fi dorit astfel de jucarii pe vremea cand eram copil, perioada in care nu puteam decat sa visez la asa ceva.

Dar cum intre timp am crescut ma gandesc oare in ce masura o copilarie prea "fericita" (mai bine zis vesela), impodobita cu tot felul de astfel de chilipiruri, mi-ar fi fost de folos pe termen lung.

Mihai said...

Intr-adevar preturile erau deloc mici. Parca etichetele cu numere de zeci (in cel mai fericit caz), sute sau mii de £ pe ele imi stricau toata placerea.

Nu ca as fi avut de gand sa cumpar vreo jucarie, dar involuntar ma puneam in rolul parintelui care este rugat insistent de copilul sau sa-i cumpere elicopterul cu telecomanda, setul de soldatei din ww2, ori King Tiger-ul, sau hai, s-ar multumi si cu un KV rusesc. O adevarata risipa...

MunteanUK said...

Mihai,

ma bucur sa vad ca acest episod nu a ramas chiar fara comentarii si ca mai este cineva care sa considere 'demn de incercat' un mare magazin de jucarii din UK :-)

poate unii mai fiţoşi si mai culti or stramba din nas, insa eu as zice ca o astfel de vizita se poate trece pe acelasi plan cu una facuta la un muzeu sau alt 'obiectiv' cultural.

***

"jucariile legate de al doilea razboi mondial" pe care le-am remarcat si eu sunt, de fapt, pentru 'copii mari' (colectionari), caci nu stiu cati - intre 1-5% sa presupunem?! - dintre copiii zilelor noastre mai sunt interesati de asa ceva.

cred ca, asa cum spui, si eu "mi-as fi dorit astfel de jucarii pe vremea cand eram copil", insa multi isi descopera acest hobby la o varsta inaintata, cand au si resursele financiare pentru a-si intretine pasiunea.

***

nu cred ca o copilarie "impodobita cu tot felul de astfel de chilipiruri" ar fi fost, neaparat, una 'daunatoare' in vreun fel.

dimpotriva, cred ca astfel de preocupari cultiva perseverenta, rabdarea, atentia, pasiunea pentru istorie si sunt, in genere, hobby-uri mult mai pasnice si mai utile decat jocurile video cu care cresc actualele generatii.

***

din perspectiva vorbelor Sf. Ap. Pavel - "Toate îmi sunt îngăduite, dar nu toate îmi sunt de folos. Toate îmi sunt îngăduite, dar nu mă voi lăsa biruit de ceva" - desigur ca se poate discuta cat de 'rea' poate fi o astfel de pasiune.

in mod ideal, toti ar trebui sa ne preocupam doar de cele folositoare duhovniceste. insa, de ce nu s/ar putea extrage un mic folos si din astfel de 'hobby-uri'?

***

despre trenuletele (model trains) care trec prin orasele in miniatura sau alte peisaje (dioramas) cred ca ar trebui sa fac o postare de sine statatoare.

si sa ma refer putin si la preturi, destul de mari chiar si pt cineva care isi ia salariul in pounds :-(

Anonymous said...

Am...vizitat... si eu magazinul imens de jucarii din Londra in 1997. Atunci ni se spusese ca era cel mai mare din Europa. Am fost socata sa vad atatea jucarii. Cele 5 etaje (parca atat avea)erau pe sectiuni: etaj pentru fetite, altul cu jucarii pentru baieti, etc. La parter erau multe jucarii de plus. Uimirea maxima posibila a fost sa vad un pui de girafa in marime naturala, dar ...din plus. Eram in stare sa ramanem acolo cine stie cat...
Uimirea a continuat putin mai incolo, nu departe de acest magazin, cand am dat si peste magazinul de jucarii in care erau toate personajele pe care le vazusem in desene animate sub forma de jucarii.
Imi amintesc ce greu le-a fost la acea vizita unor mamici din grup care venisera in excurise si cu copiii si cand au intrat in acel magazin...............
C.L.

MunteanUK said...

aha, inteleg ca nu am fost singurul incantat copilareste de un astfel de 'templu al jucatiilor' din UK!

avem trei marturii in acest sens: a autorului (a mea) + cele aduse de doi cititori. si toti trei am fost in Marea Britanie.

***

nu stiu cat de populare mai sunt azi, ca jucarii, personajele de desene animate 'clasice'.

cred ca sunt la moda tot felul de gadget-uri, de jucarii de tip 'action man', care mai de care mai traznite :-(

***

oare in zilele noastre s-ar mai uimi cineva in fata unei girafe de jucarie?!

poate numai vreun vizitator care a aterizat din savanele africane pe taramuri britanice...

Anonymous said...

la vremea respectiva, intr-adevar, se poate spune ca "aterizasem" din savanele...romanesti.
daca asa arata atunci, imi imaginez cum arata acum.
mda, trebuie sa vad!
:-)
evident ca acum altele sunt dorintele copiilor, proportionale cu stimulii primiti din toate partile. si cerintele, desigur!
C.L.
:-)