Wednesday 7 November 2012

Ciudăţenie de toamnă (2) – altoind măr la un păr [Autumn oddity (2) – grafting apple to a pear tree]

Alt lucru pe care nu l-am ştiut până în această toamnă este că poţi altoi şi specii diferite de pomi fructiferi, nu doar să experimentezi în interiorul aceloraşi soiuri.



Astfel, dacă altoieşti o ramură de măr la un păr, ai parte de fructe precum cele din imagini – sferice precum merele, dar cu coajă şi codiţe de pere.



Cu greu poţi spune ce gust domină, precum rezultatul strâns dintre Barack Obama şi Mitt Romney la votul popular. Mănânci un măr şi o pară în acelaşi timp.

[Pentru toate postările de pe acest blog mergi la/For all the posts on this blog go to: Contents/Cuprins]

2 comments:

Mihai said...

Mi se pare un experiment mai mult decat interesant. Nu am stiut ca ai preocupari de felul asta.

Poti sa ne spui mai multe despre felul in care ai reusit sa "altoieşti o ramură de măr la un păr" si sa o ajungi la stadiul in care sa faca aceste fructe interesante ?

MunteanUK said...

Nu ştiu cum se face de mi-am indus cititorii într-o astfel de eroare, încât să mă creadă horticultor :-)

Este perfect adevărat că acel ardei de un violet 'fistichiu' a răsărit într-un ghiveci din balconul mamei, iar acum a căpătat culoarea unei vinete, dar de data aceasta nu este vreo 'operă' a cuiva din familie.

Aceste stranii fructe, provenind de la un păr altoit cu măr, au fost cumpărate din ceea ce îmi pare a fi cea mai bine aprovizionată piaţă din România... Piaţa Bucur Obor din Bucureşti.